Cena nemovitosti je alfa a omega prodeje, to je asi každému jasné. Úvodem bych si dovolil dva příklady. Rodinný dům na Ořechovce. Na první pohled by se zdálo, že je to velmi atraktivní lokalita, ale nemovitosti zde mají dispozice z 20. let minulého století a to dnes řadě zájemců o koupi úplně nevyhovuje, tedy i s ohledem na cenu je zájem o tento druh nemovitosti omezený pro specifickou klientelu, jak by se obecně očekávalo. Druhý příklad, pětipokojový byt v Dejvicích, vzdálený 100 metrů od metra, velmi atraktivní byt, ale obtížně se prodával, protože se dalo nejen na internetu ověřit, že v této lokalitě Dejvic je vysoké znečištění ovzduší, což řada klientů během prohlídky považovala za zásadní hendikep.
Z výše uvedeného vyplývá, že marketing a prezentace nemovitosti je velmi důležitá a zásadně ovlivňuje cenu a rychlost prodávané nemovitosti. Pokud stanovíte nízkou cenu, tak se nemovitost prodá sice velmi rychle, ale je pravděpodobné, že za nižší cenu, než je reálná cena na trhu. Pokud naopak stanovíte vysokou cenu, tak se může stát, že na klienta budete čekat dlouhé měsíce nebo i léta, než najdete člověka, který bude přesně vaši nemovitost chtít a bude ochotný předraženou nemovitosti koupit. Proto je optimální prodat nemovitost za tržní cenu v dané lokalitě, která odpovídá stavu, který nabízíte a umožní prodat nemovitost v rozumném termínu. To ovšem nejde často samo o sobě, ale je třeba tomu pomoci.
K tomu, abyste dosáhli nejlepší ceny nemovitosti a prodali v krátkém čase, je třeba zvolit marketingový přístup. To znamená, zamyslet se nad tím, jaké přednosti váš dům nebo byt nabízí a zároveň se zamyslet nad tím, jaká má negativa a jak je vyvrátit. Vč. průzkumu trhu a ověření nabídky konkurence v místě. Jinými slovy to znamená se na jednání s potenciálním kupcem velmi dobře připravit. Nebo můžete využít služeb realitního makléře, profesionála, který zná problematiku, orientuje se na realitním trhu a ovládá příslušnou argumentaci, jak na námitky zájemců o koupi, kteří se snaží co nejvíce cenu nemovitosti zlevnit, reagovat. Můžete podtrhnout stav, vybavení a rekonstrukci bytu, která bude do budoucna vyžadovat minimální náklady nebo lokalitu s dobrou občanskou vybaveností (školka, škola, lékař, nákupní možnosti, pošta, restaurace, sportoviště apod.), s možností procházek, pokud to lokalita umožňuje. Určitě Vás napadne celá řada dalších výhod a je pak škoda je potencionálním zájemcům nesdělit. V rámci rozhovoru je vždy velmi důležité zjistit, co vlastně potřebuje, co od koupě očekává. Zda hledá tiché místo nebo naopak očekává možnost zábavy, zda vyžaduje blízkou dopravní obslužnost nebo naopak přírodu, zda-li hledá bydlení pro sebe nebo jako investici k dalšímu pronájmu. A podle toho jednat.